لاریجانی در پاسخ به اخطار قانون اساسی یکی از نمایندگان :

تشکیل وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است

یزدفردا "علی لاریجانی در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده ارومیه که خواهان پیگیری وضعیت نامعلوم وزارت ورزش و جوانان شد، گفت: موضوع تشکیل وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است.


به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت ، "نادر قاضی پور" در جلسه علنی امروز - سه شنبه - در اخطار قانون اساسی خود با تکیه به اصول 94 و 141 قانون اساسی، گفت: با وجود تصویب قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان، متاسفانه هنوز این قانون اجرایی نشده است.


نماینده مردم ارومیه افزود: این موضوع که یک نفر در هیات دولت دارای چندین سمت درسازمان میراث فرهنگی، معاونت اجرایی رئیس جمهور و مناطق آزاد است، جای سوال دارد.


لاریجانی در پاسخ به قاضی پور این اخطار را وارد ندانست و گفت: بحث وزارت ورزش در حال پیگیری است.


براساس اصل 94 قانون اساسی کلیه مصوبات مجلس شورای اسلامی باید به شورای نگهبان فرستاده شود. شورای نگهبان موظف است آن را حداکثر ظرف ده روز از تاریخ وصول از نظر انطباق بر موازین اسلام و قانون اساسی مورد بررسی قرار دهد و چنانچه آن را مغایر ببیند برای تجدیدنظر به مجلس بازگرداند. در غیر این صورت مصوبه قابل اجراست.


همچنین در اصل 141 قانون اساسی آورده شده است، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و کارمندان دولت نمی توانند بیش از یک شغل دولتی داشته باشند و داشتن هر نوع شغل دیگر در موسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت یا موسسات عمومی است و نمایندگی مجلس شورای اسلامی و وکالت دادگستری و مشاوره حقوقی و نیز ریاست و مدیریت عامل یا عضویت در هیات مدیره انواع مختلف شرکت های خصوصی جز شرکتهای تعاونی ادارات و موسسات برای آنان ممنوع است. سمتهای آموزشی در دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی از این حکم مستثنی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا